screen_info
tel - 509827183
Masz pytania? Zadzwoń 509 827 183

Badanie i leczenie

Badanie fizjoterapeutyczne opiera się na wnikliwym wywiadzie, analizie dokumentacji medycznej, a przede wszystkim na badaniu funkcjonalnym i palpacyjnym, czyli ocenie ruchomości i napięcia tkanek. Badanie ma na celu odnalezienie pierwotnej przyczyny dolegliwości bólowych i nie skupia się tylko na objawach pacjenta, ale poszukuje przyczyn powstawania tych objawów, które czasami mogą być odległe od regionu, w którym pacjent odczuwa dolegliwości.
Leczenie fizjoterapeutyczne opiera się na indywidualnym i holistycznym podejściu do pacjenta. Po postawieniu diagnozy podejmowana jest decyzja odnośnie dalszego postępowania terapeutycznego. Stosowane techniki manualne leczą pierwotną dysfunkcję w organizmie oraz aktywizują wrodzone możliwości organizmu do autoregulacji, czyli samoleczenia i utrzymania równowagi (homeostazy).

• Bóle głowy: migreny, napięciowe bóle głowy, zawroty głowy.
  • Bóle kręgosłupa szyjnego, bóle promieniujące do kończyny górnej, drętwienie i cierpnięcie rąk.
  • Zespoły uciskowe nerwów: zespół kanału nadgarstka, zespół górnego otworu klatki piersiowej, neuralgia międzyżebrowa.
  • Ból kręgosłupa piersiowego, bóle klatki piersiowej i żeber.
  • Bóle kręgosłupa lędźwiowego, bóle promieniujące do kończyny dolnej, bóle kości guzicznej.
  • Dyskopatia, rwa kulszowa, rwa szyjno-ramienna.
  • Bóle stawów w chorobie zwyrodnieniowej (kolanowych, biodrowych itp.).
  • Bóle miednicy.
  • Bóle stawów obwodowych: barkowych, łokciowych, kolanowych, biodrowych itp.
  • Ostrogi piętowe, zapalenie ścięgna Achillesa.
  • Stany po urazach narządu ruchu (skręceniach, zwichnięciach).
  • Bóle barku, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, bóle nadgarstków i dłoni.
  • Zaburzenia w obrębie jamy brzusznej, wzdęcia, zaparcia, bóle napięciowe.

Kiedy przyjść na wizytę?

Na wizytę możemy umówić się zawsze, kiedy pojawi się ból lub gdy przeszkadza on zbyt długo w codziennym życiu. Stosowane metody terapeutyczne mają szerokie spektrum oddziaływań. Od ostrych stanów bólowych jak rwa, dyskopatia, skręcenie stawu, urazy sportowe aż po leczenie bądź wspomaganie w chorobach przewlekłych, w których zdarzają się bóle kostnostawowe, bóle chroniczne, zwyrodnieniowe oraz przeciążeniowe.